Teatro Tatro: Majstor i Margarita

Teatro Tatro: Majstor i Margarita

U sklopu ovogodišnje Eurijale slovački Teatro Tatro izvest će fascinantnu dramatizaciju, za scensku realizaciju jednog od najzahtjevnijih romana "Majstor i Margarita", ruskog pisca Mihaila Bulgakova u režiji Ondreja Spišáka.

Vrag, koji se u Moskvi pojavio 30-tih godina, kakav mu je danas lik i djelo? Ima li napretka i boljitka u usporedbi s postrevolucionarnim svijetom socijalističke Moskve? Ima li Isus šanse u današnjem svijetu ili je tek suhoparni idealistički prorok i gnjavator koji bi, zasigurno, skončao u ludnici, manje vjerojatno, ali moguće, barem u istražnom zatvoru, a možda bi i crknuo od gladi. Strahujemo li od Posljednjeg suda? Postoji li još uvijek ljubav tako snažna da bi joj se i sam vrag poklonio i priklonio?

Redatelj Ondrej Spišák, genijalni majstor ludizma, sakupio je ponajbolje i najspremnije glumce iz niza slovačkih kazališta kao i slobodnjake, te ih pokrenuo u nevjerojatnim smjerovima energije i akrobatike, uopće majstorija svake vrste, a njegova je adaptacija daleko najbolji i najkompetentniji izvedbeni pristup Bulgakovljevu romanu do dana današnjeg.

Na djelu je pravo čudo, slapovi maštarija, spektakularan, duboki metaforični svijet crne magije, snova i neobuzdane satire, kozmički laboratorij prvih i posljednjih pitanja, provokacije nemogućih izvoda i zastranjenja, scenski mehanizmi čija jednostavnost, zapanjuje, a efikasnost i potentnost razgaljuje.

Usuđujemo se reći: Eurokazov izbor najvišeg ranga i otklona.

Teatro Tatro je kazališna skupina sa sjedištem u slovačkom gradu Nitri. Okuplja glumce i redatelje različitih estetika, a nastala je iz uvjerenja da teatar mora biti potpuno neovisan i ne podlijegati nikakvim i ničijim pravilima. Rad Teatra Tatro u jednakoj se mjeri temelji na predstavama stvorenima za pozornicu njihovog kazališta kao i na putujućim predstavama koje izvode na ulicama ili u vlastitom cirkuskom šatoru, kojima putuju diljem svijeta. Teatro Tatro karakterizira široka paleta različitih žanrova i stvaralačkih metoda čime utire put novom, sinkretizirajućem teatarskom jeziku te uspješno odolijeva pomodnim trendovima i servilnim obradama trenutnih izvedbenih hitova.

Povezani sadržaj