Damir Bartol Indoš & Tanja Vrvilo: Mala rasprava bez razuma

Damir Bartol Indoš & Tanja Vrvilo: Mala rasprava bez razuma

Četvrta ekstremno-muzička predstava iz pentalogije prema motivima kazališta lutaka za odrasle Dunje Robić razvija ključne točke njezine verbalne glazbe za sinkronizaciju osjeta naših "Odeških katakombi" koju pokreću četiri bezrazumska principa Učitelj, Učenik, Franciska, Fobija, likovi lutaka iz Male rasprave bez razuma.

Kriptičkim pozivanjem na precizne kritičko-kliničke zone književne simptomatologije Dunje Robić i praksu poetike radikalnog egzistencijalističkog osamljenja u apsurdističkim likovima marioneta signalizira se zazorna magičnost protu-aranžiranja zatečenog estetičko-fobičkog materijala iz lutkarskog dramoleta za odrasle dokumentarističkim terapeutizacijama antiratnom cut-up poezijom, video slikama samoarhiviranja umjetnika i rekonstrukcijama muzičkih groteska. Radimo male forme  ekstremnog prearanžiranja proznog, dokumentarnog i šlagerskog materijala s fragmentima umjetničke i biografske antigravitacijske legende književnice, autorice kultnih šlagera, kliničke psihologinje i pedagoginje razmještene pod homonima Dunja Robić / Mira Košutić / Mira Dupelj /Alka Ruben. Stvaramo izvođačke situacije u kojoj marionetski cut-up likovi Učiteljice, Učenika, Franciske i Fobije koegzistiraju na sceni potrganog post-drvenog kabarea. U među-činovima vrtoglavice ejzenštajnovske pedagogije o sinkronizaciji “odeških” osjeta (Filmski smisao), slamamo sofisticirane rasprave razrezanim vokalno-instrumentalnim petljama rekreirajući fragmente lakoće jazz valcera pod naslovom Sretna luka Vandekara-Ruben u formu težine grotesknog valcera Odeške katakombe, prekidanog repetitivnim upadima poderanih megafonskih audio sampleova i raspadajućim siromašnim slikama antiratnog video performansa Konjski rep. Jezički grotesk ornamenti sastavljeni od sofistički stiliziranih pitanja i znanstveno preciznih odgovora o dužini raspona krila leptira, metisu lisice i dužini tanko savijenih mišjih repova, poput maniristički naslikanih slomljenih grančica, pokazuju grube događaje u vremenu kojem ne pripada nikakvo herojsko ili opće značenje, već hiperkreativnost grotesk valcera, disaster tunelskog ratovanja s opetovanim megafonskim urlicima radioaktivnog pucketanja.

Poetska bezrazumska rasprava spisateljice Dunje Robić (književni homonim kliničke psihologinje i pedagoginje Mire Dupelj) unosi nove kritičke zone promjenjivih identiteta-homonima, za potencijalni rizomatski atlas njezine pjesničke kritike i klinike, zahvaljujući radu s ostavštinom zapisa i slika, kućim arhivom, koji uređuje njezina unuka Iva Gruden Zdunić. Dunja Robić (tada Mira Košutić) bila je članica vizionarske izvaninstitucionalne Družine mladih 1940-ih, koju su vodili Vlado Habunek i Radovan Ivšić, među kojima su bili Ivo Malec, Kosta Spaić i mnogi drugi. Mira Košutić glumila je i prevodila u Družini mladih, Dunja Robić prevodila je Baudelairea, Rilkea, autorica je proznih i poetskih djela te libreta, Alka Ruben je pisala popularne šlagere Moja mala djevojčica (Tata kupi mi auto), Ljubav ili šala, Sretna luka, a Mira Dupelj je bila klinička pedagoginja u Psihijatrijskoj bolnici Vrapče.

Produkcija: DB Indoš Kuća ekstremnog muzičkog kazališta
Autorski koncept, režija i dramaturgija: Damir Bartol Indoš & Tanja Vrvilo
Performeri: DB Indoš, Tanja Vrvilo
Muzičari: Damir Prica Kafka – sax, električni klavir, Franjo Glušac – gitara, Bruno Vorberger – perkusije, Dina Puhovski – glas, Ivan Marincel – trombon, Neven Jurić – rog)
Ton: Jasmin Dasović
Šahtofonski instrumenti: DB Indoš
Izrada scenografije, rasvjete, nadzorne kamere: Maxime Weinmann
Foto dokumentacija: Ratko Mavar
Video dokumentacija: Nina Đurđević, Vedran Šuvar
Video montaža, matrica za izvođenje: Miro Manojlović
Video performans DB Indoša Konjski rep 1993.-2003. u drvenom labirintu u Parainstitutu Indoš, izvođači i glazbenici: DB Indoš, Zlatko Burić Kićo, Miodrag Krencer Mic, Damir Prica Kafka, Henning Frimann Larsen, Peter Oliver Joergensen; snimatelj i montažer Velimir Rodić Čupa.

Podrška i partneri: Zaklada Kultura nova, Pogon – Zagrebački centar za nezavisnu kulturu i mlade, Ministarstvo kulture i medija RH, Grad Zagreb – Gradski ured za kulturu, međugradsku i međunarodnu suradnju i civilno društvo