DB Indoš Kuća ekstremnog muzičkog kazališta: Lubanja Bubanja Lupanja

DB Indoš Kuća ekstremnog muzičkog kazališta: Lubanja Bubanja Lupanja

Dekaloška Šaht-utegofonija za konkretnu glazbu-zvuk-glas-pokret oprostoruje tri višestruko eksponirane riječi-stiha Josipa Stošića Lubanja Bubanja Lupanja, koje on ritualiziranim rimovanjem permutira u deset đerdanskih pjesama.

Nacrte za vaše rimovane trostihe plamenog plesa naplavljuju nizovi nacrta za naše nerimovane pjesme estetičke forenzike za suđenje jednoj ili više stvari, poput događaja kada je na skulpturu atletičara Taegena, izrađenu nakon njegove smrti, iz osvete nasrnuo jedan od njegovih protivnika, sve dok skulptura prevrnuvši se nije pala na njega i zgnječila ga na smrt. Skulptura Taegena je dovedena na sud, proglašena krivom i osuđena na bacanje u more. Osobita pažnja posvećena je dvama udaljenim začecima estetičke forenzike, Stošičevu prikazu nalaza arheoloških istraživanja ispod dubrovačke katedrale i studiji slučaja Weizmana i Keenana za čitanje kostiju Mengelove lubanje.

Tko si ti? Što se dogodilo? Kako si umro? Postavlja se pitanje: kakvi su se to ozbiljni događaji zbili zbog kojih se tako sveto mjesto kao što je memorija ad hoc pretvara u baptisterij? Na osnovi nalaza ne može se odrediti kada se je to zbilo, jer ni u jednom grobu nije nađeno ništa drugo osim skeleta pokojnika i željeznih klinova za zabijanje lijesa. Neko zamašnije rušenje, uzrokovano kataklizmom ili intenzivnijom gradnjom, prouzročilo je da se iz dotad stabiliziranog tla ispiru svjedočanstva ranijeg intenzivnog života tog prostora.

U procesu udaljavanja neusporedivnog jezika Lubanje od Bubanja Lupanja, vrhovni amblem žalobne igre provučen je kroz memoriju stiješnjenih intenziteta vokalno-instrumentalne mašinerije za čitanje i proizvodnju pojavnosti koja utegofonično dešifirira, s potrebnim oprezom, topološke odnose takozvanih Milecijevskih stihova, opružnom energijom pjesničko-forenzičkog iskaza.

Autori: DB Indoš & Tanja Vrvilo
Izvode: DB Indoš, Tanja Vrvilo, Adriana Josipović, Nikolina Majdak, Kate Marušić
Glazba: Ivan Bilosnić Bic, Nino Prišuta (ex-SexA), Damir Prica Kafka, Ivan Marincel (Cul-de-Sac)
Forenzički video: Miro Manojlović
Zvučna instalacija i partiture: DB Indoš
Nadzorne kamere, majstor instalacije: Maxime Weinmann
Majstor tona: Jasmin Dasović
Majstor svjetla: Andrija Santro
Video snimanje: Nina Đurđević

Podrška i partneri: Zaklada Kultura nova, Pogon - Zagrebački centar za nezavisnu kulturu i mlade, Ministarstvo kulture RH, Ured za kulturu Grada Zagreba