Galerija Močvara // Jojo Gronostay: Dead White Men's Clothes
Projekt Dead White Men’s Clothes (DWMC) osnovao je Jojo Gronostay kao umjetničko istraživanje i nosivu modnu marku. DWMC djeluje na spoju mode, likovne umjetnosti, izložbenih praksi i second hand brenda.
Projektom se propituju teme neokolonijalizma, identiteta i globalnih ekonomskih okvira kroz fotografiju, skulpture i performanse. Podrijetlo riječi DWMC-a leži u ganskom izrazu "Obroni Wawu", koji se može prevesti kao "Mrtvačka bijela muška odjeća". Kad su prvi valovi rabljene odjeće stigli s globalnog sjevera u Ganu 1970-ih lokalno stanovništvo nije moglo vjerovati da se tako kvalitetna odjeća može dati besplatno, pa su pretpostavili da je prethodni vlasnik umro. Od 2017. Jojo Gronostay kupuje rabljenu odjeću na Kantamanto Marketu u Accri, najvećem svjetskom tržištu rabljenog tekstila, te ju ponovo uvodi u zapadni modni i umjetnički svijet. DWMC svoj rad predstavlja na modnim događanjima kao što je pariški tjedan mode ali i u galerijama i muzejima. Suradnja Galerije Močvara i Jojo Gronostaya realizirat će se kroz performans kojim će se aktivirati odjevni predmeti DWMC.
Jojo Gronostay njemački je umjetnik ganskih korijena. Godine 2017. osnovao je brend Dead White Mens Clothes. U svom konceptualnom radu bavi se pitanjima identiteta propitujući odnose između Europe i Afrike. Istražuje koncept vrijednosti i ekonomije, kao i duhovnu, ljudsku i materijalnu razmjenu te kako se ona odvija u različitim društvenim kontekstima. Studirao je umjetnost na Akademiji likovnih umjetnosti u Beču i na Beaux-Arts u Parizu. Gronostaya zastupa Galerija Hubert Winter iz Beča. Dobitnik je Kunsthalle Wien nagrade za 2021. Živi i radi u Beču.
Više informacija uskoro!
Organizacija: URK + Klub Močvara
Kustosi: Lovro Japundžić i Lea Vene
Projekt podržava Austrijski kulturni forum.