Galerija Močvara: Manje od zbroja svojih dijelova - FINAL TRANSMISSION

Galerija Močvara: Manje od zbroja svojih dijelova - FINAL TRANSMISSION

Umjetničko istraživanje "Manje od zbroja svojih dijelova" pluta u blizini kvantne fizike, Objektno Orijentirane Ontologije, društveno-ekološke beznadnosti i naočigled udaljenih galaktičkih točaka gejnesa, te povijesti i transgeneracijskih učinaka AIDS-a.

Kroz autoteorijski i autofikcijski okvir, koreografski materijali generirani slobodnim i indirektnim prijevodom iz jednog medija u drugi, asocijacijama, cut up-om i deriviranjem, uvezuju začudni neprozirni narativ nebeskog tijela Crne rupe s nepovratnim povijestima dodira odnesnih AIDS-om.

Okosnicu izvedbe Final Transmission čini pisani materijal u mnogim oblicima: osobne bilješke, dnevnički zapis, liste referenci, tekst generiran na probama i radionicama tokom istraživanja, tekst kao score. Dio odabranih tekstova govori o radovima drugih umjetnika, dok su neki u potpunosti preuzeti od drugih umjetnika. Pojedini su umetnuti u skroz drugačiji kontekst, a zatim pretvoreni u palimpsest ili u potpunosti prepisani - korišteni samo kao afektivni izvor. Nešto od toga ostalo je i nedirnuto, ostavljeno kao eho. Uz pomoć niz formalizacija, u šumu višeglasja nazire se priča o dvojici ПЕНЕТРАБЛ pilota. Sposobni prevaliti goleme prostorne i vremenske udaljenosti u plovilu napravljenom od školjki i mijeha harmonike, njihov je smjer - StrijelacA*, Crna rupa u središtu naše galaksije.

Ostali vizualni, pronađeni, preuzeti, promijenjeni, fotografirani, otisnuti i odljeveni artefakti istraživanja grade prostor izvedbe između kina, koncerta i kontrolne sobe broda КОНКОРДИКA.

Marko Gutić Mižimakov (1992.) bavi se izvedbom, animacijom i tekstom. Zanima se za načine oblikovanja osjetilnih materijala putem intimnih, suradničkih i društvenih procesa. Koristeći se predlošcima iz kvir znanstvene fantastike, u svojim radovima koreografira tijela, te digitalne i opipljive objekte, u strukture ne-orijentabilnih oblika izlaganja. Svoje izvedbe vidi kao spekulativne tehnologije uzajamne preobrazbe. Od 2022 do 2023 dio je centra za umjetnička istraživanja {a.pass - Advanced Performance and Scenography Studies u Bruxellsu, a trenutno radi kao vanjski suradnik na Odsjeku za transmedijske umjetnosti pri Paris College of Art.

Petar Sarjanović (suradnik izvođač) dramaturg je iz Zagreba, trenutačno živi u Bruxellesu gdje je aktivan kao pisac, izvođač i kazališni autor. U 2020. Petar je premijerno izveo svoj solo 'Everything I don’t know, I’ve stolen' koji se bavi pogrešnom identifikacijom i folklorizacijom zapadnog kanona.

Istraživanje Manje od zbroja svojih dijelova te prezentacija Final Transmission započeti su i prvobitno izvedeni u sklopu Centra za umjetnička istraživanja {a.pass - Advanced Performance and Scenography Studies (2022-23) uz financijsku podršku Ministarstva kulture i medija RH i Gradskog ureda za kulturu Grada Zagreba.

Hvala: Adrijana Gvozdenović, Alyssa Gersony, Amy Pickles, Ana Fazekaš, Andrea Brandão, Anne Juran, Aron Birtalan, Benny Nemer, Chip Delany, Dionne Brand, Festival Improspekcije, Goda Palakaite, Heike Langsdorf, Jurgen Ots, Kristien Van Den Brande, Lilia Meste, Marian Rosa van Bodegraven, Mcenzie Wark, Natasha Nedelkova, Nika Pećarina, Sara Manente, Simone Basani, Svetlana Gutić, Tonči Kranječvić Batalić, Valentina Desideri, Vijai Maia Patchineelam, Vladimir Miller, Vinciane Despret.

Organizacija: Udruženje za razvoj kulture "URK" / Klub Močvara
Kustosi: Lovro Japundžić i Lea Vene
Tehnička podrška: Jasmin Dasović
Dizajn: Marin Berović

Projekt podržava: Ministarstvo kulture i medija RH, Gradski ured za kulturu Grada Zagreba, Zaklada Kultura nova