Sounded Bodies 2023: Beating
„Beating“ u značenju zvuka i programiranja jest razlika tj. titraj između dvije frekvencije. U ovome radu čovjek preuzima ulogu jedne, a program druge frekvencije, a titraj je upravo taj prostor koji nastaje kretanjem tijela i glasa.
Također, riječ „beating“ u svom drugom smislu znači „pobjeđivanje“ i „udaranje“, te se poteže pitanje što se događa kada čovjekom rukovodi system, do kuda i do kada čovjek fizički može izvršavati naredbe koje su mu zadane, može li uopće utjecati na rezultat unutar toliko malog okvira slobode i što za čovjeka znači kada mu je oduzeta sloboda volje kreativnog stvaranja sa strane tehnologije.
Rad preispituje odnos čovjeka i softwarea, te kako se taj odnos ponaša kada je software dirigent i nositelj naredbi, a čovjek izvršitelj istih. Koristeći glas i tijelo, autorica postaje instrument kojim software upravlja te unutar tog odnosa nastaje kompozicija isprepletena glasom, zvukom, modulacijama te pretapanjem istih u jedno. Autorica ima jednu jedinu odluku koju donosi samostalno, a to je određivanje kakav će glas proizvesti u prostoru (input) , ali ne i kako će on finalno zvučati nakon ulaska u software (output).
Dora Fodor je vokalistica, izvođačica i audiovizualna umjetnica. Formalno obrazovanje stekla je u Zagrebu gdje je diplomirala Modni dizajn na Tekstilno-tehnološkom fakultetu, a zatim magistrirala Nove medije, Akademije likovnih umjetnosti, a pohađala je i srednju glazbenu školu, smjer operno pjevanje gdje se ujedno i po prvi puta susreče sa istraživanjem vokalnih struktura i tehnika. Svojim radovima pristupa interdisciplinarno, kako kroz suradnje iz drugih umjetničkih područja tako do suradnji i izučavanja unutar nauka psihologije, antropologije, sociologije, fizike i računarnog programiranja. Glazbeno iskustvo gradila je kroz improelektronski duo NTWave ft FEN, te mnoge eksperimentalno improvizacijske sastave. Dosadašnja prisustvovanja imala je na Indirekt festivalu, Multimedijalnom festivalu Project Ilica, umjetničkoj galeriji Lazaretti, Aquarius Club, LUZ Festival, Reunited Festival, Club Szabadkikoto (Pečuh), Galerija Greta, Klub Kset, kao dio radionice Katalin Ladik (SC Zagreb), pod inicijativom Platforma.hr, Galerija Prozori, Klub Močvara, Palm64, Muzej prekinutih veza, Eksperimentalno zvučno događanje Gibanja,Sounded Bodies Festival, Ateljeri Žitnjak, Galerija Knifer, Garaža Kamba, Vector Hack Festivalu, Pogon Jedinstva, VN Galerija…
Hrvoje Radnić samouki je glazbenik i tonac koji se u glazbu i zvuk zaljubio još kao dijete gledajući TV dokumentarce Jacquesa Cousteaua. Podvodne snimke ronilačkog tima Calypso, popraćene ambijentalnom glazbom i zvučnim efektima, ostavile su na njega utisak koji je isplivao na površinu kasnije, u adolescenciji, kada je došao u posjed svog prvog glazbenog instrumenta, a zatim i prvog multitrack recordera. Taj se hobi postupno pretvorio u svakodnevni posao koji i dalje oscilira između glazbe i zvuka. 2010. godine sa grupom glazbenih istomišljenika osniva bend “Šumovi protiv Valova” koji, unatoč standardnoj rock postavi, pokušava probiti zacrtane granice između glazbe i zvuka. Krajem 2019. posuđuje osciloskop za popravak elektroničkog orgulja i usput, iz znatiželje, spaja osciloskop na softver Pure Data. Prvi rezultati su ga toliko očarali da se počeo intenzivno baviti tehnikom iscrtavanja audio signala na ekranu osciloskopa i vrlo brzo dobio priliku nastupiti na festivalima kao što su Vector Hack, Sine Linea, Audio Art i 25 FPS.
IZVEDBA: Dora Fodor i Hrvoje Radnić
TEHNIČKI VODITELJ: Ivan Pavin
VIZUALI I DIZAJN: Dora Fodor
PRODUKCIJA: Udruga Domino
PARTNERI: Pogon – Zagrebački centar za nezavisnu kulturu i mlade