Siniša Labrović: Private Property (2017) & You (2020)
Izložba Siniše Labrovića donosi dva njegova rada koja još nisu bila prikazana u Zagrebu.
Rad "Private Property" predstavlja dokumentaciju performansa održanog na DOPUST-u, Days of Open Performance na kojemu sudjeluju umjetnici iz regije, 2017. u bečkoj Galeriji Michaela Stock, dok je rad "YOU" predstavljen 2020. u sklopu internacionalnog projekta "Artist in Quarantine" klastera muzeja L'Internationale MACBA (Barcelona), Moderna Galerija (Lublana), Museum van Hedendaagse Kunst Antwerpen (Antwerpia), Museo Reina Sofía (Madryd), Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, SALT (Istanbuł i Ankara), Van Abbemuseum (Eindhoven) i dvije obrazovne institucije: HDK-Valand Academy of Art and Design (HDK-Valand, Göteborg, Szwecja), National College of Art and Design (NCAD, Dublin, Irlandia). Oba rada do sada nisu predstavljena u Zagrebu.
Izložba se nastavlja na tematski ciklus izložbi Galerije 90-60-90/ "Čije je što?" u 2021. godini. Na izložbi će biti predstavljene fotografije i popratna video dokumentacija radova.
Private Property (2017)
Private Property sastoji se od trajne tetovaže - teksta "PRIVATE PROPERTY" koji se nalazi na mom čelu i tetovaže mrtvačke lubanje i teksta "NO TRESSPASING" koji se nalaze na tjemenu. Takav tekstualno-znakovni komplet obično nalazimo na kapijama i ulaznim vratima bogatijih imanja, vila i slično, a koji nas upozorava da njegovo kršenje može imati ozbiljne posljedice. Živimo u svijetu u kojemu je sve monetizirano, instrumentalizirano, ekonomski i tržišno vrednovano - priroda, društvo, uvjerenja i vrijednosti, ali i sam čovjek, i to ne više samo u njegovom radno-profesionalnom dijelu, nego u cjelini svoga vremena i biološko-tjelesnog postojanja. Tehnologija i algoritmi nas prate u svakom dijelu našeg života i monetiziraju našu komunikaciju, vrijeme, sklonosti, potrebe i navike, gotovo svaki segement našega društvenog života. Znanost i biotehnologija prodiru u naše tijelo sve do njegove zadnje stanice i subatomske razine, monetizirajući sve, od enzima i molekula do načina kako funkcionira mozak i tijelo u cjelini. Gotovo da ne postoji ništa na Zemlji što nije "vlasništvo". (…)
You (2020)
U novom političkom i društvenom stanju uzrokovanom virusom COVID-19 nalazimo se u paradoksalnoj situaciji. Čini se kao da živimo u gotovo "idealnom" planetarnom socijalizmu, ili barem negovoj biološkoj verziji (ujedinjeno čovječanstvo protiv zajedničkog neprijatelja, jednako smo izloženi zarazi, borimo se da spasimo najslabije među nama, zajednički su napor i stremljenje s visokim stupnjem brige o općem dobru), a s tim socijalizmom ukrštava se istodobno idealni solipsizam neoliberalizma i kapitalizma (potpuna distanca i odvojenost od drugih, atomizirana individualiziranost, drugi su opasnost, drugi su konkurenti, drastična je razlika u mogućnosti brige za bolesne između bogatih i siromašnih). Od ponuđenih mjesta na rubu privatnog i javnog balkon mi se činio najprivlačnijim i zbog njegove bogate historije političke agitacije. Lenjin, Mussolini, Hitler, Gottwald, Tito i mnogi drugi s balkona su se obraćali masama. Balkon čuva fizičku distancu od drugoga, a ipak ulazi u javni prostor. Kao sredstvo svog političkog i društvenog obraćanja izabrao sam transparent. Njime izražavamo neko važno, kratko i borbeno znakovno-tekstualno "ZA" ili "PROTIV" koje se tiče javnoga interesa. Zbog prirode situacije u kojoj se nalazimo, svatko drugi moj je drug i suborac, ali istodobno on je za mene i potencijalna opasnost. I on i ja mogući smo agenti našeg neprijatelja, a da to i ne znamo. Idealna forma bliskosti postaje fizička distanca. Svatko drugi za mene postaje apsolutno važan. Zato mu se obraćam pa na transparent pišem "YOU", istodobno izražavajući svoje "ZA" i svoje "PROTIV" njega, stvarajući tako našu sudbinsku zajednicu u nadi da zajednički možemo izdržati ovu kušnju i pobijediti. (S. Labrović)
Foto: Marko Ercegović